برترین دانشگاه‌های کانادا

لیست برترین دانشگاه‌های کانادا در سال ۲۰۱۹

قصد تحصیل در کشور کانادا را دارید؟! بهتر است برترین دانشگاه های کانادا  را بشناسید. کانادا یکی از کشورهایی است که بیشترین افراد تحصیل کرده را دارد.
کانادا کشوری مهاجر پذیراست و سالانه افراد بسیاری برای تحصیل, کار و اقامت به این کشور سفر میکنند.

مزایای تحصیل در کانادا

  •  آموزش عالی پیشرفته
  • آموزش مقرون به صرف
  • در ملل مختلف به رسمیت شناخته شده
  • سهولت در اخذ اقامت کانادا
  • ارتباط با فرهنگ و قومیت های متفاوت
  • فرصت های تحقیقاتی بسیار قوی
  • هزینه های بسیار مناسب و معقول
  • چشم انداز شغلی

سازمان رتبه بندی جهانی دانشگاه ها (Times Higher Education) در سال ۲۰۱۹ لیست جدیدی را منتشر کرد. در این لیست ۹ دانشگاه کشور کانادا قرار گرفته است.
میتوانید پس از اخذ ویزای کانادا در این دانشگاه ها ثبت نام کنید.

لیست دانشگاه های برتر کانادا به شرح زیر است:

دانشگاه تورنتو( University of Toronto)

 

دانشگاه تورنتو در بین برترین دانشگاه های کانادا رتبه نخست را دارد. این دانشگاه در سال ۱۸۲۷ تاسیس شده است. این دانشگاه بیش از ۴۵ هزار دانشجوی مختلط را ثبت نام میکند.
دانشجویان میتوانند در مقاطع لیسانس, فوق لیسانس و دکترا در این دانشگاه در رشته های متفاوت مشغول به تحصیل شوند.

هزینه تحصیل: از ۱۷٫۵۰۰ تا ۲۰٫۰۰۰ دلار آمریکا

خدمات و تجهیزات:
کتابخانه: بله                                     تجهیزات ورزشی: بله
خوابگاه : بله                                     آموزش از راه دور: گزارش نشده
کمک های مالی: گزارش نشده

دانشگاه بریتیش کلمبیا (British Columbia)


دومین دانشگاه از برترین دانشگاه های کانادا میباشد. دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال ۱۹۰۸ در ونکوور تاسیس شده است. این دانشگاه از ۴۰ هزار تا ۴۴ هزار دانشجوی مختلط را ثبت نام میکند.
این دانشگاه ۱۱۱ ساله برای پذیرش دانشجویان خود از آزمون های ورودی, نمرات و سوابق تحصیلی متقاضیان استفاده میکند.
دانشجویان میتوانند در رشته های متفاوت در مقاطع دیپلم, کارشناسی, کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل شوند.

هزینه تحصیل:  بیش از ۲۰ هزار دلار آمریکا

خدمات و تجهیزات:
کتابخانه: بله                              تجهیزات ورزشی: بله
خوابگاه: بله                               آموزش از راه دور: بله
کمک های مالی: بله

دانشگاه مک‌ گیل ( McGill)


این دانشگاه در سال ۱۸۲۱ در شهر مونترال تاسیس شده است. دانشگاه مک گیل با رتبه ۳ در کشور کانادا بین ۳۰ هزار تا ۳۴ هزار دانشجو را به صورت مختلط ثبت نام میکند.
دانشجویان در رشته های متفاوت در مقاطع دیپلم ( به غیر از رشته های مهندسی), کارشناسی, کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل شوند.

هزینه تحصیل: از ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار آمریکا

خدمات و تجهیزات:
کتابخانه: بله                                      تجهیزات ورزشی: بله
خوابگاه: بله                                    آموزش از راه دور: گزارش نشده
کمک های مالی: گزارش نشده

دانشگاه سایمون (Simon Fraser University)


رتبه چهارم در بین برترین دانشگاه های کانادا میباشد. این دانشگاه در سال ۱۹۶۵ در بورنابی تاسیس شده است. دانشگاه سایمون فریزر بین ۳۰ هزار تا ۳۴ هزار دانشجو را به صورت مختلط ثبت نام میکند. متقاضیان در رشته های متفاوت میتوانند در مقاطع دیپلم, کارشناسی( به جز پزشکی و بهداشت), کارشناسی ارشد( به جز پزشکی و بهداشت) و دکترا ( به جز پزشکی و بهداشت) مشغول به تحصیل شوند.

هزینه تحصیل: بیش از ۲۰ هزار دلارآمریکا

خدمات و تجهیزات:
کتابخانه: بله                                             تجهیزات ورزشی: بله
خوابگاه: بله                                              آموزش از راه دور: بله
کمک های مالی: بله

دانشگاه مونترال (Université de Montréal)


این دانشگاه با داشتن رتبه ۵ در بین برترین دانشگاه های کانادا در سال ۱۸۷۸ در مونترال تاسیس شده است. حدود ۴۰ هزار دانشجو به صورت مختلط ثبت نام میکند.
دانشگاه مونترال در مقاطع کارشناسی, کارشناسی ارشد و دکترا برای رشته های مختلف دانشجویان را پذیرش میکند.

هزینه تحصیل: بین ۱۰ هزار تا ۱۲٫۵۰۰ دلار آمریکا

خدمات و تجهیزات:
کتابخانه: بله                                            تجهیزات ورزشی: بله
خوابگاه: بله                                              آموزش از راه دور: بله
کمک های مالی: بله


منبع :  برترین دانشگاه‌های کانادا

کشورهای عضو شینگن را بشناسید و شرایط استفاده از ویزای شینگن

توافق نامه و معاهده شینگن یکی از معاهدات بین المللی است که در مورد مرزهای داخلی اتحادیه اروپا به وجود آمده و به کشورهای عضو شینگن اجازه می دهد که بدون داشتن ویزا جابجا شوند. این توافقنامه در سال ۱۹۸۵ میلادی در یک شهر به نام شینگن در لوکزامبورگ به امضا رسید و شروع به کار آن به سال ۱۹۹۵ میلادی برمیگردد.

با توجه به اینکه اخذ ویزای شینگن برای اکثر مسافران و گردشگران در اولویت قرار دارد، در این مطلب در مورد کشورهای عضو شینگن بحث خواهیم کرد و نحوه به وجود آمدن و شرایط آن را بررسی خواهیم کرد.

 

کشورهای عضو شینگن

اولین کشورهای عضو توافقنامه شینگن کشورهای بلژیک، فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ و هلند بودند. در حال حاضر کشورهای عضو شینگن شامل 26 کشور مختلف می‌شود که ۲۲ کشور آن عضو اتحادیه اروپا بوده و چهار عضو هم غیر اتحادیه اروپا هستند. این چهار کشور شامل ایسلند و نروژ می‌شوند که از سال ۲۰۰۱ به این تفاهمنامه پیوستند و کشور سوئیس از سال ۲۰۰۸ و لیختنشتاین هم از سال ۲۰۱۱ به این توافقنامه اضافه شده‌اند.

پس از پنج دوره ابتدایی ایتالیا (1990)، پرتغال و اسپانیا (1991)، یونان (1992)، اتریش (1995) و دانمارک، فنلاند و سوئد در 1996 حضور داشتند. 9 کشور عضو اتحادیه اروپا در سال 2007 شامل جمهوری چک، استونی، مجارستان، لیتوانی، لتونی، مالت، لهستان، اسلواکی و اسلوونی بعد از  توسعه و رشد اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۴ به اتحادیه اضافه شدند.

 در حقیقت تنها شش کشور از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا شامل بلغارستان، کرواسی، قبرس، ایرلند، رومانی و انگلیس جزء کشورهای عضو شینگن نیستند.

 

آیا کشورهای دیگر بررسی های مرزی را انجام می‌دهند؟

 کشورهای آندورا و سن مارینو با وجود این که جز منطقه شینگن محسوب نمی شوند، اما بررسی ها و محدودیت های مرزی هم ندارند. در ضمن هیچ تاریخی برای پیوستن قبرس بلغارستان، رومانی و کرواسی برای پیوستن به این منطقه تعریف نشده و مشخص نیست که در شرایط مرزی آن‌ها چه قوانینی برای استفاده از ویزای شینگن و مسافران دارای این ویزا در نظر می گیرند.

 

 کدام کشورهای اتحادیه اروپا جز کشورهای عضو شینگن نیستند؟

 انگلستان و جمهوری ایرلند حضور در این توافق نامه را نپذیرفتند. انگلستان و در حقیقت بریتانیا به دنبال حفظ مرزهای خود است و از طرف دیگر ایرلند هم ترجیح می‌دهد که حرکت آزادانه مردم خود را به سمت انگلستان که تحت عنوان منطقه سفر مشترک تعریف شده حفظ کند و تاکنون به توافقنامه شینگن اضافه نشده است. البته جالب است بدانید که بریتانیا و ایرلند از سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲ نسبت به برخی از جنبه های این توافق نامه اعام رضایت کرده و از مواردی مانند سیستم اطلاعاتی شینگن (SIS) بهره می‌برند.

سیستم اطلاعاتی شینگن یا همان SIS نیروهای پلیس در سراسر اروپا را قادر می سازد تا داده های مربوط به اجرای قانون را به اشتراک بگذارند. این شامل داده های مربوط به اتومبیل های سرقت شده، مراحل دادگاه و افراد مفقود شده است.

 

تاثیر حملات تروریستی پاریس و بحران مهاجرت روی توافقنامه شینگن

 بسیاری از مهاجران از کشور مجارستان به عنوان یک واسطه برای سفر به آلمان استفاده می کردند و به همین دلیل موج مهاجران و درهای باز برای  آنها در کشور آلمان با انتقاد بسیاری از ناسیونالیسم های اروپا مواجه شد. حملات صورت گرفته در ۱۳ نوامبر در پاریس که منجر به کشته شدن ۱۳۰ نفر شد، کشورهای عضو شینگن را بر این داشت که نسبت به این توافقنامه تجدید نظر داشته باشند.

 در حقیقت کشورهای عضو معتقد بودند که تروریست ها به راحتی از طریق بلژیک وارد پاریس شده و عملیات تروریستی انجام میدهند. در سال ۲۰۱۵، هجوم بیش از یک میلیون مهاجر که بسیاری از آنها پناهنده سوری بودند، فشار زیادی بر سیاستمداران وارد کرد تا کنترل بیشتری نسبت به شرایط مرزی خود داشته باشد.

 در ماه دسامبر بود که کمیسیون اروپا اصلاح اساسی توافقنامه شینگن را پیشنهاد کرده و به نظر می رسد که کشورهای عضو شینگن باید با یک چالش جدید مبارزه کنند

 

 چه زمانی کشورهای عضو شینگن می توانند مجدداً مرزهای خود را کنترل کنند؟

 بر اساس قوانین منطقه شینگن، در صورت نیاز به فوریت به دلایلی مانند سیاستهای عمومی و امنیت ملی، امضا کنندگان توافق می توانند ظرف مدت ده روز کنترل مرزهای داخلی خود را برعهده بگیرند. اگر مشکل ادامه داشته باشد، این کنترل برای دوره های ۲۰ روزه و حداکثر تا ۲ ماه ادامه می یابد.

 در این دوره زمانی موارد بیشتری مانند پیش بینی تهدید در نظر گرفته شده و کشورها می توانند کنترل مرزهای خود را تا حداکثر ۶ ماه ادامه داد. البته در قوانین منطقه تمدید حداکثری دو سال طبق ماده ۲۶ قانون مرزی شینگن امکان‌پذیر است. در حال حاضر شش کشور از جمله اتریش، دانمارک، فرانسه، آلمان و نروژ و سوئد مرزهای خود را کنترل می کنند.

 

توافقنامه شینگن چه موارد دیگری را شامل می شود؟

 امضای این توافقنامه از طرف کشورهای عضو شینگن قوانین جدیدی برای پلیس های مرزی و موارد مشابه را به وجود می آورد که همه اعضا باید از آن پیروی کنند. این قوانین شامل مواردی می شود که اصلی ترین و آن ها محدوده های زیر هستند:

قوانین متداول و یکسان در مورد پناهندگی برای همه کشورهای عضو

 امکان تغییر مجرمان و مضنونان در سراسر مرزهای کشورهای عضو

اعلام یک لیست مشترک از کشورهایی که اتباع آنها نیاز به ویزا دارند

 تعریف سیستم اطلاعاتی شینگن که به ایستگاه های پلیس و کنسولگری ها اجازه می دهد تا یک پایگاه داده مشترک از افراد تحت تعقیب و همچنین اشیاء سرقتی داشته باشند.

 تلاش مشترک همه اعضای منطقه برای مبارزه با جرایم مرتبط با مواد مخدر.

سیاست شهروندان غیر از اتحادیه اروپا

 برای کشورهای غیر اروپایی و غیر از اتحادیه اروپا، ویزای شینگن صادر می شود که دسترسی آسان به اکثر نقاط اروپا را فراهم می کند. اتباع برخی از کشورها برای ورود به یکی از کشورهای عضو این کشور یا مسافرت در آن منطقه باید ویزای شینگن اخذ کنند. ویزای اقامت کوتاه به مدت ۹۰ روز معتبر است که در یک دوره زمانی شش ماهه صادر می‌شود. همچنین امکان حمل و نقل بین المللی در فرودگاه های کشورهای شینگن وجود دارد.

 به خاطر داشته باشید که ویزای شینگن شرایط خاص خود را دارد و حتی از لحاظ هزینه هم شامل گزینه های متنوعی می شود که شما ممکن است در جریان گرفتن آن دچار سرگیجه شوید. بنابراین اگر قصد سفر به یکی از کشورهای عضو شینگن را دارید، با ما در تماس باشید تا کارشناسان ما اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهد.


ویزای شینگن

انواع ویزای شینگن

ویزای ملی :

ویزای ملی برای اشخاصی مناسب است که با هدف خاص و مدت محدود می‌خواهند در یکی از کشورهای شینگن اقامت داشته باشند و سپس به کشور خود بازگردنند و نیز قصد سفر به سایر کشورهای حوزه شنگن را ندارند.

ویزای شینگن نوع A :

ویزای شینگن نوع A نوعی ویزای ترانزیت فرودگاهی است و به ویزایی گفته می شود که با داشتن آن اجازه دارید در یکی از فرودگاه های کشورهای حوزه شنگن پرواز خود را تعویض و به کشوری خارج از محدوده شینگن سفر کنید.همراه داشتن این ویزا تنها برای استفاده از فرودگاه‌های کشورهای محدوده شینگن معتبر است.

ویزای شینگن نوع B :

ویزای شینگن نوع B نوعی ویزای ترانزیت فرودگاهی است که داشتن آن به شما این اجازه را می‌دهد تا برای مدت‌زمان حداکثر ۵ روز از خاک کشوری در ناحیه شینگن عبور کنید.

ویزای شینگن نوع C :

ویزای شینگن نوع C در واقع روادید کوتاه‌مدت است و برای مدت‌زمانی که موفق به دریافت آن می شوید شما حق دارید در کشورهای عضو اتحادیه شینگن اقامت داشته باشید.

ویزای یک‌بار ورود (Single-entry) :

این ویزا همان طور که ار نامش مشخص است، فقط برای یک‌بار ورود به یکی از کشورهای عضو شینگن اعتبار دارد و به‌محض این که کشوری که به ان وارد شدید را ترک کنید، اعتبار ویزای شما فارغ از اینکه مدت‌زمان آن به پایان رسیده یا نه، به اتمام خواهد رسید. افرادی که از تور اروپا استفاده میکنند هم از همین نوع ویزا دریافت میکنند.

ویزای دو بار ورود شینگن :

این نوع ویزا نیز شرایطی مشابه با ویزای یک‌بار ورود دارد با این تفاوت که شما دو بار اجازه دارید تا به کشوری در ناحیه شینگن ورود کنید.توجه فرمائید که استفاده از این فرصت (دو بار ورود) در محدوده زمانی مشخص که در ویزا ذکر شده قابل استفاده است.

ویزای چند بار ورود شینگن (Multiple-entry) :

ویزای چند بار ورود ویزایی است که شما با داشتن آن می توانید نصف مدت زمان ویزا را در پارت های زمانی ۹۰ روزه در کشورهای حوزه شینگن اقامت داسته باشید.به طور مثال اگر شما ویزای ۱ ساله مالتی پل دریافت کنید، ۶ ماه از آن را در پارت های زمانی حد اکثر ۹۰ روزه میتوانید در حوزه شینگن تردد و اقامت داشته باشید.البته برای ویزاهای مالتی پل ۳ ماهه اکثرا مدت زمان اقامت ۳۰ روزه در نظر گرفته میشود.

تمدید ویزای شینگن :

تمدید مدت اعتبار ویزا درصورت داشتن دلایل منطقی و قابل اثبات قابل انجام است و شما می‌توانید به مؤسسات مربوطه در یکی از کشورهای شنگن مراجعه کرده و برای تمدید ویزای خود اقدام کنید.

به طور کلی برای درخواست ویزای شینگن چه مدارکی نیاز است؟

  • گذرنامه :

همراه داشتن اصل گذرنامه امضا شده با حداقل اعتبار ۶ ماه و چنانچه شینگن در پاسپورتهای قبلی خود داشته اید، اصل پاسپورت ها و کپی شینگن ها نیز لازم است.شناسنامه و کارت ملیترجمه‌ی شناسنامه با فتوکپی از تمام صفحات باید حتماً موجود باشد.

  • عکس :

عکس پرسنلی جدید زمینه سفید و تمام رخ ( سایز عکس در بیشتر سفارت ها ۳٫۵ * ۴٫۵ می باشد )

  • مدارک شغلی معتبر :

سفارتخانه ها برای مدارک شغلی اهمیت ویژه ای قائل هستند. توجه کنید که برای سفارت ها شغل آزاد مفهومی ندارد و اصولا به افراد با شغل آزاد ویزا تعلق نمیگیرد.

اگر کارمند هستید، سابقه بیمه، نامه اشتغال به کار، فیش حقوقی و نامه مرخصی مورد نیاز است.
اگر صاحب کسب و کاری هستید، روزنامه رسمی و یا جواز کسب و یا کارت مباشرت و یا کارت بازرگانی مورد نیاز است.
اگر محصل هستید نامه اشتغال به تحصیل

  • مدارک مالی :

گردش ۳ ماه یا ۶ ماهه حساب به صورت منطقی و متناسب با شغل و درآمد شما و نامه تمکن مالی که مانده حساب شما را به نرخ یورو روز نشان میدهد.

مانده حساب شما با شرایط فعلی نباید کمتر از ۷۰ میلیون تومان برای سفرهای توریستی باشد.اگر هم دعوتنامه دارید باز هم ریسک نکنید و مانده حساب پایین به سفارت ارائه ندهید.

  • سند ملکی :

برای اکثر سفارت های حوزه شینگن ارائه سند ملکی نیاز است. توجه کنید که سند را سفارت نگه نمیدارد و شما فقط ترجمه آن را به سفارت میدهید.توجه کنید که سند ملک بسیار معتبر تر از سند زمین می باشد. همچنین قولنامه، بنچاق و سند خودرو برای سفارت خانه ها قابل قبول نیست.

  • رزرو هتل و یا دعوتنامه :

دعوت نامه معتبر از فامیل درجه یک بسیار بهتر است و یا رزرو هتل معتبر. توجه کنید سفارت رزرو هتل از سایت بوکینگ را در بسیاری از موارد مورد قبول قرار نمیدهد.



منبع : ویزای شینگن

قوانین ویزای شینگن اروپا

قوانین ویزای حوزه شنگن (اروپا) به قوانینی گفته می‌شود که توسط اتحادیه اروپا تعیین و در حوزه شنگن و دیگر اعضای اتحادیه اروپا به اجرا در می‌آید. این قوانین می‌گوید اگر فردی غیر اروپایی بخواهد به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، حوزه اقتصادی اروپا، سوئیس، کرواسی، بلغارستان، قبرس یا رومانی شود باید ویزای شنگن دریافت کند.

منبع : شینگن

ویزای مولتی ۵ ساله کانادا چیست؟

کانادا یکی از کشورهای بزرگ و کم جمعیت است و به همین دلیل طبیعت بکر و بی نظیری دارد. البته کانادا یکی از کشورهای مهاجر پذیر نیز به حساب می آید.یکی از انواع ویزاهای قابل اخذ کانادا ویزای توریستی است.

ویزای توریستی خود به چند دسته تقسیم می شود و برای سفر به کانادا با توجه به هدف شخص می توان اقدام به اخذ یکی از آن ها کرد. برای این که موفق به اخذ ویزای این کشور شوید کافی است تا پایان راه با ما همراه شوید.

ویزای توریستی کانادا کوتاه مدت که اخیراً دیگر صادر نمی شود، به متقاضیان این امکان را می داد که در مدتی محدود حداکثر تا سه ماه در کشور کانادا اقامت داشته باشند. به این ترتیب متقاضیان می توانستند به مدت نود روز در خاک کشور کانادا اقامت داشته باشند. خود این ویزا به دو دسته یکبار ورود و دو بار ورود تقسیم می شد.

 

ویزای مولتی کانادا

امروزه با توجه به تغییراتی که در سیاست های سفارت کانادا اعمال شده است، مردم تنها می توانند ویزای مولتی کانادا را اخذ کنند. این ویزا همچنین به ویزای چند بار ورود و ویزای ۵ ساله کانادا نیز مشهور است.

به این ترتیب مسافران می توانند با استفاده از ویزای مولتی کانادا به مدت پنج سال در این کشور رفت و آمد داشته باشند. با اخذ این ویزا می توانید در هر بار ورود به کشور کانادا نود روز اقامت داشته باشید و پس از آن باید خاک کشور کانادا را ترک کنید و دوباره به این کشور وارد شوید. در حقیقت اعتبار این ویزا ده ساله است اما به دلیل این که اعتبار گذرنامه ایرانی ها پنج ساله است این ویزا نیز تنها پنج سال اعتبار دارد.

 

مزیت ویزای بلند مدت کانادا چیست؟

همان طور که گفته شد با ویزای مولتی کانادا می توانید به مدت پنج سال در این کشور به رفت و آمد بپردازید. بدیهی است که پنج سال مدت زمان زیادی است و شما می توانید در این بازه رمانی به خوبی کشور مقصد را مورد مطالعه و آنالیز قرار دهید. نکته مهم این است که در این بازه زمانی می توانید شغل مناسبی را نیز بیابید.

شما پنج سال فرصت بررسی این کشور را خواهید داشت. می توانید سرمایه گذاری، کار، تفریح و هر آنچه مد نظر دارید را بررسی کنید تا به راحتی تصمیم خود را برای اخذ اقامت این کشور بگیرید. از دیگر مزایای این ویزا می توان به این نکته اشاره کرد که ویزای کانادا به شما این امکان را می دهد تا به دفعات و از هر مرزی به این کشور سفر کنید.

این ویزا بیشتر توسط افرادی اخذ می شود که قصد تجارت در کشور کانادا را دارند. البته والدینی که فرزندشان نیز در این کشور اقامت دارد می توانند ویزای کانادا را اخذ کنند و در هر زمانی که دلخواهشان باشد به این کشور سفر کنند. این ویزا به آن ها کمک می کند تا برای هر بار سفر مجبور به اخذ ویزای مجدد نشوند.


منبع : ویزای کانادا