راهنمای جامع ویزای تحصیلی شینگن

دانشجویانی که پذیرش خود را از دانشگاه‌های کشورهای منطقه شینگن دریافت می‌کنند، باید برای دریافت ویزای دانشجویی شینگن اقدام کنند.

دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در خارج پس از اتمام فرآیند پذیرش تحصیلی یا اخذ بورسیه از دانشگاه‌های اروپایی، وارد مرحله نهایی و البته مهم دریافت ویزای شینگن می‌شوند. اهمیت این موضوع به حدی است که در صورتی که دانشجو موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه های اروپا شود، اما نتواند سفارت کشور مطبوع را نسبت به صدور ویزا مجاب کند، درخواست وی هر اندازه با دعوت‌نامه یا پذیرش معتبر و قوی همراه باشد، مردود خواهد شد. در واقع، دانشجویانی که پذیرش تحصیلی دریافت می‌کنند اما قادر به اخذ روادید نیستند، فرصت ادامه تحصیل را از دست می‌دهند.

پیمان شینگن چگونه ایجاد شد؟

در سال ۱۹۸۵ شهر کوچکی به نام شینگن در لوکزامبورگ میزبان سران پنج کشور اروپایی بود. در این نشست اولین قدم برای تحقق رویای اروپای بدون مرز برداشته شد و معاهده‌ای به امضا رسید که بعدها به معاهده شینگن مشهور شد. ده سال بعد معاهده شینگن با برداشته شدن نقاط کنترل مرزی بین هفت کشور عملیاتی شد و تا امروز که این کشورهای بدون مرز به ۲۶ تا رسیده، در حال گسترش است. در حقیقت، این ۲۶ کشور مانند یک کشور واحد هستند و فقط یک مرز بیرونی دارند. این کشورها شامل اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لیختن‌اشتاین، لیتوانی، لوکرامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس هستند.


منبع : زومیت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد